Pożegnanie maturzystów

W piątek pożegnaliśmy maturzystów ZSOiT w Jeleniej Górze. Uroczystość odbyła się w auli Karkonoskiej Akademii Nauk Stosowanych w Jeleniej Górze. Było zarówno wzruszająco jak i zabawnie. Zadbali o to uczniowie i wychowawcy klas młodszych. Drodzy Maturzyści! Bez Was szkoła nie będzie taka sama i będziemy tęsknić. Życzymy Wam POWODZENIA podczas egzaminów i realizacji wyznaczonych celów.

CIAO ITALIA

Od 16 do 21 kwietnia 2024 r. klasa 2d i 3d uczestniczyła w wycieczce do słonecznej Italii. Pierwszego dnia przybyliśmy do miasta na wodzie jakim jest Wenecja. Statkiem odbyliśmy rejs po Canale Grande do Placu św. Marka. Tam zwiedziliśmy Pałac Dożów, Bazylikę św. Marka, a następnie przeszliśmy przez Most Westchnień. Na koniec dnia udaliśmy się do Bellarii, gdzie zanużyliśmy swoje nogi w Morzu Adriatyckim. W kolejnym dniu pojechaliśmy do jednego z największych parków rozrywki we Włoszech. W Mirabilandii spędziliśmy prawie cały dzień, gdzie świetnie bawiliśmy się na wielu karuzelach, rollercoasterach i zjeżdżalniach wodnych. Natomiast na deser tego dnia zostawiliśmy sobie wizytę w San Marino, gdzie obejrzeliśmy stare miasto i jego mury obronne, Grotę Kuszników, Bazylikę św. Maryna. Trzeciego dnia udaliśmy się do Asyżu. To przepiękne miasteczko wzniesione malowniczo na wzgórzu, oczarowało nas wąskimi ulicami i harmonijną średniowieczną zabudową z jasnego kamienia. Tam także zwiedziliśmy piękną Bazylikę św. Franciszka, Świątynię Minerwy oraz Bazylikę św. Klary. Ostatni dzień obfitował w wiele atrakcji z którymi spotkaliśmy się w mieście na siedmiu wzgórzach. W Rzymie zobaczyliśmy Koloseum, Łuk Triumfalny Konstantyna, Forum Romanum, Bazylikę Maksencjusza i Konstantyna, ruiny świątyni Saturna i domu Westalek, Kapitol, Plac Wenecki z pomnikiem Wiktora Emanuela II, Palazzo Poli z Fontanną di Trevi, Schody Hiszpańskie, Panteon. Następnie poszliśmy zwiedzić Watykan, gdzie zobaczyliśmy Bazylikę św. Piotra z Ołtarzem Papieskim i Pietą Michała Anioła, a wizytę zakończyliśmy przy grobie Jana Pawła II. Po tych wszystkich atrakcjach wieczorem wyruszyliśmy autobusem do naszego miasta. Mimo lekkiego zmęczenia uczestnicy wycieczki wrócili do Jeleniej Góry zadowoleni i uśmiechnięci.

Akcja Żonkile w ZSOiT

W 81 rocznicę wybuchu powstania w getcie warszawskim nasi uczniowie wzięli udział w Akcji Żonkile, organizowanej przez Muzeum Polin w Warszawie. Celem akcji jest upamiętnienie wydarzeń z 19 kwietnia 1943 roku.

Dzień Ziemi w ZSOiT

„Świat jest pięknym miejscem i warto o niego walczyć” – E. Hemingway.
Dlatego 22.04. podczas Dnia Ziemi w ZSOiT działamy aktywnie.
Akcje ekologiczne, warsztaty terenowe, sprzątanie świata, materiały graficzne. A w najbliższym czasie łąki dla motyli.

Dzień Otwarty w ZSOiT

Zespół Szkół Ogólnokształcących
i Technicznych w Jeleniej Górze
serdecznie zaprasza na:

Dzień Otwarty

Spotkaj się z nami i dowiedz się wszystkiego o nauce w naszej szkole.

Kiedy?

17.04.2024 r. (środa)

od godz. 900 do godz. 1400

Przyjdź i zobacz!
Serdecznie zapraszamy

Sukces w Konkursie Kulturoznawczym

10 kwietnia Wykładowcy Katedry Nauk Humanistycznych oraz Studenci Karkonoskiej Akademii Nauk Stosowanych w Jeleniej Górze zorganizowali dla uczniów i uczennic szkół średnich konkursy kulturoznawcze pod tytułem: „Between the Gaudies and the Summer Eights – The History of the University of Oxford” oraz „Multikulturelles Berlin”. Naszą szkołę reprezentowało 7 uczniów w konkursie anglojęzycznym oraz 3 w konkursie niemieckojęzycznym. Nasi reprezentanci stanęli na podium!!!

W konkursie z języka niemieckiego pt. „Multikulturowy Berlin” 3. miejsce zajęła Natalia Ziemba z klasy 4e.

W konkursie z języka angielskiego pt. „Historia Uniwersytetu Oxford” 3. miejsce zdobyła Zuzanna Płucienniczak z kl. 3a

Wielkie gratulacje!

Wesołych Świąt

Z okazji
ŚWIĄT WIELKANOCNYCH
składamy najserdeczniejsze życzenia
wszystkim Uczniom, Rodzicom i Sympatykom Szkoły.

Życzymy radosnych, świątecznych chwil
z rodziną i przyjaciółmi, zdrowia, pogody ducha, milości i wiary,
wzajemnej życzliwości oraz refleksji w tym pełnym zadumy,
ale jakże radosnym czasie, kiedy na nowo budzi się życie
i napełnia nas nadzieją na lepsze dziś i lepsze jutro.
WESOŁEGO ALLELUJA!

Dyrekcja,
Grono Pedagogiczne
pracownicy administracji i obsługi.

III Kiermasz Wielkanocny

25.03.2024 w ZSOiT odbył się III Kiermasz Wielkanocny zorganizowany
w szczytnym celu przez uczniów klasy 3c, 3Ta i 1a. Cały uzyskany dochód ze sprzedaży zostanie przeznaczony na cel charytatywny. DZIĘKUJEMY wszystkim zaangażowanym w organizację oraz tym którzy odwiedzili nasze stoiska.

Życzymy Wesołych Świąt Wielkanocnych!

Tydzień Uważności

Tydzień Uważności w ZSOiT zakończył się wycieczką klasy 1b na Witoszę
i Sołtysią Górę. Dzięki magicznym kartom wróżki oraz unoszącemu się nad nami duchem Rischmanna stworzyliśmy intrygującą opowieść o naszym wypadzie. Pamiętajcie! Uważność to skupienie uwagi na odczuciach tu
i teraz.

L. Rzepka S. Czesna

LabTest

Uczniowie kl.3Ta z ZSOiT w II etapie ogólnopolskiego etapu LabTest.